Schoon drinkwater

campagne voor

bewustwording

Schoon drinkwater. Een vanzelfsprekendheid hier in Nederland.  Maar in veel landen is dit helemaal niet zo vanzelfsprekend. In samenwerking met stichting Bachcha en House of Hope India creërden we een film voor een campagne van Aqua4all voor schoon drinkwater.

social video’s

Bekijk hier de speelfilm die jongeren maakten voor de campagne voor schoon drinkwater.

jongeren tonen hun verhaal

Voor deze bewustwordingscampagne werkten we met lokale jongeren uit Chennai in India. Zij leerden diverse onderwerpen ontdekken en verwerken tot krachtige verhalen in de vorm van social video’s.

k

Brainstorm

In kleine groepjes ontdekken deelnemers hun eigen verhaal rondom onderwerpen als schoon drinkwater, overstromingen, werkeloosheid en een mooie toekomst.

Storyboard

Deelnemers verwerken alle antwoorden en oplossingen tot aansprekende, ontroerende of krachtige verhalen in woord en beeld.

Social Video

Alle verhalen werden gemaakt door de deelnemers zelf. Zij gingen op reportage, maakten een vlog of acteerden in een echte speelfilm!

Reportages

Vlogs

Speelfilm

Jongeren

ervaringen

Wij kunnen genoeg woorden gebruiken om te overtuigen, maar onze opdrachtgevers kunnen dat nog beter verwoorden dan wij. 

“Normaal gesproken leren jongeren vaardigheden door het voorgedaan te krijgen. Deze keer kregen alle deelnemers iPhones en iPads om er zelf mee te werken. Tijdens het hele project stonden hun ogen wijd open. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt!”

Freddy

Directeur, House of Hope

“Deelnemers leerden filmen en editen. Wat ik zag is dat ze hebben ervaren dat ze andere mensen kunnen vertellen hoe zwaar het leven is in de slums. “

Nermal

Manager, House of Hope

volg de impact

Contact

Stuur ons een email!

Of bel ons:
Bel naar | Edwin Bakker
Bel naar | Hester Pronk